Så fungerar det

Den verksamhet som Egenbolaget bedriver är som ett bemanningsföretag, fast tvärtom. Du ordnar uppdragen och vi tar hand om det administrativa.

Du kommer överens med din uppdragsgivare om arvodet, meddelar oss detta, vi fakturerar och betalar ut lön till dig. Vi ordnar också med skatter och avgifter till Skatteverket. Självklart är du också försäkrad via Egenbolaget. För detta tar vi en administrativ avgift på 5-15%, beroende på fakturabeloppets storlek. Vill du veta hur mycket som du får ut efter vår avgift och lagstadgade avgifter, klicka här.

Egenbolaget är alltså den som fakturerar din uppdragsgivare för de tjänster och varor som du sålt. Vi tar också hand om ”pappersarbetet” och betalar in moms och skatter till Skatteverket. Efter årets slut får du en kontrolluppgift på din lön och du får ingen ”krånglig” deklaration med bilagor att lämna in.

Har du ytterligare frågor, läs under Frågor och svar, eller mejla oss.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ämne

Ditt meddelande